חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סדנת אקלים ערכי להכשרת סגל

סדנת אקלים ערכי בונה ומחזקת את עמוד השדרה הערכי של הסגל הפיקודי בצוות/ביחידה ובאמצעות כך מעלה את רמת הלכידות והחוסן ומצמצת את השחיקה. התוכנית הינה פרי פיתוח משותף של צה"ל ובית מורשה, בהתאם ליעדים ולצרכים שהוגדרו על-ידי הצבא.  

בתוך סגל הפיקוד מתקיימים הבדלים ומחלוקות הנובעים מהבדלי גישה, ניסיון, זמן בתפקיד, השקפת עולם ועוד. כל אלו עשויים לפגום ביכולת של הסגל לעבוד בצורה סינרגטית – מפרה, מפרגנת, מתואמת – דבר העלול לפגוע בחוסן ובלכידות המסגרת ובהכשרת החיילים הפקודים להצלחה מיטבית ועמידה במשימותיהם.

האקלים הערכי הוא מדד לבחינת היכולת של קבוצה לעבוד כצוות באווירה טובה, מקצועית ופרודוקטיבית. אחת הדרכים לטפח אקלים ערכי מיטבי הוא באמצעות יצירת שיח הבוחן אילו ערכים ונורמות התנהגות אנו מצליחים להביא לידי ביטוי בצורה טובה במהלך היומיום, ואילו ערכים דווקא נזנחים ונפגעים. 

שיח ערכי בונה ומחזק את עמוד השדרה הערכי של הצוות או היחידה, וזה בתורו מוביל לרמת לכידות וחוסן גבוהים יותר,לשיפור איכות ביצוע המשימות ולשמירה על צביונו של צה"ל כפועל על פי ערכי "רוח צה"ל" וצביונו הממלכתי. 

מטרות הסדנא:

  • להטמיע את ערכי צה"ל ולהגביר את התודעה הערכית בצוות/ביחידה.
  • לתמוך באפקטיביות המבצעית באמצעות חיזוק החוסן הערכי, הרוח ומוסר הלחימה. 
  • לחזק את תחושת השייכות וההזדהות עם "משפחת הפיקוד" בצה"ל. 
  • לחזק את ההשפעה של המפקד על פקודיו.
  • לחזק את חוסן המסגרת ואיתנות הפרט בדגש על ערך אחריות צה"ל כלפי המשרתים בו.

קהל יעד: מפקדים זוטרים (מכי"ם) ומעלה, עד דרגת מג"ד.

משך התוכנית:   5-6 שעות. לפני קיום הסדנא תתקיים שיחה לזיהוי ואיתור הצרכים ותיאום הצפיות בין המנחה מטעם בית מורשה ומפקד המסגרת.

היכן: בשטח, במקום שיוגדר על-ידי היחידה (עדיפות למקום בטבע מחוץ לכתלי היחידה).

מתודולוגיות: למידה התנסותית, O.D.T. (outdoor training).